Project

de Vindplaats

Opdracht: Nieuwe huisstijl
Onderdelen: Logo, mascotte, tasjes, A5 Flyers

Soms komen opdrachten bijna als vanzelf naar je toe. Dat maakt ze zeker nog lang niet minder uitdagend of minder leuk om te doen. Integendeel. De grote verandering van basisschool Sint Martinus naar Daltonschool de Vindplaats, hier in onze eigen woonplaats, bracht het verzoek met zich mee om een nieuw logo en huisstijl uit te werken. Hoewel intern de naam reeds bekend was en wij daar ook van op de hoogte dienden te zijn, mocht pas bij de onthulling alles geopenbaard worden. Een extra uitdaging wanneer er zich in huis nog een leerling bevindt.

Logo

Fris, eigentijds en zowel de kinderen als ouders aanspreken. Dat waren de voornaamste eigenschappen waaraan het nieuwe logo moest voldien. Als uitgangspunt hebben we het logo voor Daltononderwijs genomen om de nieuwe weg die de basisschool is ingeslagen te benadrukken. De wegwijzer wijst op de kennis die uit de boeken gehaald kan worden, of het het en schoolgebouw? Laat je fantasie het werk doen. Limegroen en helder blauw zorgen voor een frisse en opgewekte tint in het geheel.

Opvouwbare tasjes

De directie van de school wilde ouders en kinderen bij de onthulling een geschenk aanbieden ter herinnering. Ons advies was om iedereen een opvouwbaar boodschappentasje met het nieuwe logo mee te geven. Dit wordt later ook echt gebruikt en tevens wordt er op deze manier nog reclame voor de school gemaakt ook. Twee vliegen in één tas.

A5 Flyers

Omdat er gelijktijdig op de achtergrond werd gewerkt aan een promotiecampagne voor de Medenzeggenschapsraad van de Vindplaats, was dit een uitgelezen moment om dit geheel in de nieuwe stijl te doen. Hiermee werd de nieuwe huisstijl meteen zichtbaar voor iedereen. De flyers zijn vervolgens gedrukt op een 200 grams papier, dat iets dikker is dan gewoonlijk, maar zo wel mooi rechtop kan blijven staan en minder gemakkelijk kreukt. De glossy coating zorgt dat de flyer extra opvalt en klasse uit straalt.

Mascotte

Het team van de Vindplaats was dermate enthousiast over het nieuwe logo dat er intern al meteen gretig gebruik van werd gemaakt bij allerhande in- en externe publicaties. Meester Sander ging zelfs nog een stapje verder en wist van het logo een poppetje te maken voor gebruik bij een project. Hiervan in kennis gesteld boden we aan om een uitwerking te maken voor een mascotte die gebruikt kan worden ter uitbeelding van diverse (online) activiteiten voor de kinderen. Zo kwam Spotter (die alles kan ‘vinden’) tot stand.

zou jij dit ook willen?
laten we eens afspreken

Ben jij na het zien van dit project ook nieuwsgierig of dit alles ook jouw bedrijf beter kan presenteren? Geef ons hieronder je gegevens door, dan spreken we toch een keer af?

Pin It on Pinterest