• Sparring, Advies & Mystery Guest

  • Sparring

    Het leukste van zelfstandig ondernemen en eigen baas zijn is natuurlijk dat je alles helemaal zelf bepaald en kiest welke route jij volgt. Het grootste nadeel van ZZP-er of MKB-er zijn is...dat je alles helemaal zelf moet bepalen. Hoe zegt u? Ja, deze heeft wat uitleg nodig.

    Ondernemers zijn creatieve mensen en dus altijd bezig met verbeteringen zoeken en nieuwe dingen om hun onderneming nog onderscheidender te maken. Maar het komt heel vaak voor dat je zo gefocust bent op je eigen idee, dat je alles er omheen uit het oog verliest. Je krijgt immers van niemand bevestiging of tegengas. In andere gevallen komt het net zo vaak voor dat na het bedenken van een concept men helemaal vastzit en het overzicht helemaal kwijt is. In zulke gevallen houdt men bij grote bedrijven een overleg tussen een management team, onderlinge afdelingen of collega's. Dit doen zij niet alleen voor de teambuilding, maar in de eerste plaats omdat meerdere meningen en ideeën elkaar kunnen versterken en leiden tot het ultieme idee. Meer weten meer dan één alleen, toch?

    Voor jou als eenling wordt het wat lastiger om groepsoverleg te hebben in je eentje. Visual4All kan daarom optreden als jou eigen, oproepbare, sparringpartner om jouw plannen en ideeën eens vanuit een andere, verse blik te bekijken. Je staat er van te kijken wat er in een gesprek van 2 uur aan nieuwe dingen boven water komt. Het is een kwestie van bal opgooien, aannemen en terugspelen om het eventjes in voetbaltermen uit te drukken.

    Een schrijfster van toneelstukken zat vast met haar concept om haar werken online aan te bieden bij haar doelgroep. Na een sessie van 2 uurtjes sparren met ons lag er voldoende materiaal op tafel voor een online marketingplan. Er zijn nu zelfs plannen om haar werken te vertalen en aan te bieden in het buitenland. Daar bleek nog een hele markt voor haar open te liggen. Daarnaast zijn nog meer plannen om ideeën die zij had maar welke voor haar niet uitvoerbaar waren, toch te gaan realiseren. een voorbeeld; zij was eerst afhankelijk van een derde partij om haar eigen werken online aan te bieden, zijn er nu mogelijkheden om dit zelfs geheel zelfstandig te doen en zo alle winst in eigen hand te houden.

    Wij hebben geen verstand van toneelstukken schrijven, maar hebben wel een gezonde, frisse commerciële blik op zaken. Als sparringpartner peuteren wij de ideeën waarvan je niet wist dat je ze had, boven water en geven je voldoende materiaal om er een succes van te kunnen maken. We hebben de kennis en delen die graag met jou.

  • Advies

    Wellicht ben jij net als vele anderen zelfstandig geworden na eerst een periode in vast dienstverband te hebben gewerkt. Je bent een kei in jouw vakgebied en houdt van je werk. Als bonus sta je nu zelf aan het roer van je eigen schip waarmee je op een roerige zee je concurrenten te lijf gaat. Wat wij ervaren is dat 95% van de ZZP-ers en MKB-ers die vanuit deze positie voor zichzelf zijn begonnen, dan ook hoofdzakelijk met hun werkzaamheden bezig zijn. Zij hebben nooit meegekregen hoe ze het best een commercieel gesprek voeren, wat klantgericht werken en denken is (iets héél anders dan klantvriendelijk zijn) of hoe klachtenafhandeling in jouw voordeel kan gaan werken. De kans is dus heel groot dat dit ook bij jou het geval is. Dankzij onze ruime commerciële ervaring op deze gebieden kunnen we jou de middelen tonen en je leren hoe jij je omzet kan verhogen door deze punten op de juiste commerciële manier te benaderen.

    In een 1 op 1 gesprek leggen we jou persoonlijke pijnpunten bloot en leren we je hoe hiermee om te gaan, hoe je situaties kunt voorkomen en hoe commercieel zijn zelfs ontzettend leuk kan zijn als je er eenmaal mee om weet te gaan. We helpen je gesprekstechnieken te gebruiken en hoe je met klachten omgaat. Op deze manier wordt ondernemen niet alleen nog veel leuker, maar je zult merken dat je klanten veel enthousiaster over jou worden en aan hun vrienden en kennissen zullen doorgeven dat jij de beste partij bent om zaken mee te doen op jou vakgebied.

    Misschien ben jij ook wel afhankelijk van audits of controles die op jaarlijkse basis uitgevoerd moeten worden op gebied van hygiëne of veiligheid. Wij hebben ervaringen met voorbereidingen van audits voor HACCP en BRC certificeringen en kunnen je helpen met de voorbereidingen hiervoor. Vreemde ogen zien meer en wij kunnen als onafhankelijke partij je wijzen op punten die jou wellicht helemaal niet op waren gevallen en zo je beoordeling in gevaar kunnen brengen. We nemen met jou de werkvloer door en geven je adviezen en tips zodat je de volgende keer nog sneller klaar bent met jouw voorbereiding.

    Onze ervaringen en kennis staan voor jou ter beschikking!

  • Mystery Guest

    Plaats jezelf eens in de schoenen van je klant. Wat zou je dan voelen?” Dat heb je vast ook wel eens gehoord. Als je elke dag in je eigen zaak werkt is een logisch gevolg dat je “blind” wordt voor sommige kleinigheden. Maar het zijn juist die kleinigheden die jouw klanten op een dergelijke negatieve manier kunnen beïnvloeden dat ze een volgende keer een deur verder lopen. Dat is natuurlijk niet wat wij willen. Een klant is een kostbaar goed en als we die aan ons kunnen binden door, vaak hele simpele, verteringen in onze service aan te bieden, moeten we dat zeker doen.

    Een mystery-guest bezoek wordt vastgelegd welke klantervaring jouw klanten hebben wanneer zij een beroep op jouw onderneming doen. Een dergelijk onderzoek is niet alleen is handig wanneer je werkt met personeel, maar zeker ook wanneer je helemaal alleen werkzaam bent. Wie is er dan anders om jou op verbeterpunten te wijzen? Na een telefonisch intakegesprek plannen wij een onaangekondigd bezoek in of schakelen we jou in voor een dienst. We maken dan een rapport van dit bezoek waarin we alles meenemen. Van eerste contact tot het afscheid. In een persoonlijk vervolggesprek nemen we samen dit rapport door en geven we je tips en adviezen daar waar er punten zijn die (dringend) voor verbetering vatbaar zijn.

    Een mystery-guest onderzoek is er niet alleen ter verbetering van de klantbeleving, maar zeker ook heel goed inzetbaar als preventief middel. Voorkomen dat je klanten wegblijven is altijd de beste optie. Wij helpen je daar bij.

  • Ben jij net als wij net zo enthousiast om die ene juiste stap te zetten en je bedrijf vol trots aan de wereld te tonen, maar zit je nog met wat vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij bijten echt niet en leggen je alles heel graag nog een keertje in een persoonlijk gesprek aan jou uit. Of ben jij na het lezen van deze informatie juist helemaal om en kun je geen excuus meer verzinnen om het niet te doen? Vraag dan geheel vrijblijvend onze offerte aan.

    Neem contact op of vraag hier jouw offerte aan